Search
Close this search box.

Επενδύσεις

Η προσέλκυση νέων επενδύσεων αλλά και η συνεχής ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα, αποτελεί βασικό στόχο του αναπτυξιακού προγραμματισμού και της στρατηγικής του Υπουργείου Τουρισμού και βασική προϋπόθεση για  την εκπλήρωση των στόχων σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επιχειρησιακά Προγράμματα, Μέτρα ή Δράσεις για την τουριστική ανάπτυξη έχουν υλοποιηθεί και υλοποιούνται σε όλες τις Προγραμματικές Περιόδους (ΕΣΠΑ) αλλά και στο πλαίσιο των προβλέψεων του Αναπτυξιακού Νόμου.

Οι συνέργειες και συμπράξεις του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα και τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, μπορούν να συνεισφέρουν καθοριστικά στη νέα αναπτυξιακή προσπάθεια και στην αναβάθμιση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά.

Η νέα εθνική στρατηγική για τον Τουρισμό υλοποιείται σε 4 βασικούς άξονες:

  • Την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την διευκόλυνση των επενδύσεων.
  • Τον συνεχή εμπλουτισμό του Τουριστικού Προϊόντος με την ανάπτυξη των Ειδικών & Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού.
  • Τη διασφάλιση της ποιότητας στις υποδομές και τις υπηρεσίες του Τουρισμού,
  • Την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με τη δημιουργία νέων και νέου τύπου θέσεων εργασίας. 

Στο πλαίσιο αυτό, στο Υπουργείο Τουρισμού και με στόχο την ταχεία απορρόφηση και ορθή αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, έχουν συγκροτηθεί:

  • Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής και Συντονισμού συγχρηματοδοτούμενων δράσεων στον τομέα του Τουρισμού και
  • Η Ειδική υπηρεσία προώθησης και αδειοδότησης τουριστικών επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ) η οποία θα καθοδηγεί υποψηφίους επενδυτές ως υπηρεσία Οne-Shop-Stop.

Η βασική πρόκληση για την επόμενη προγραμματική περίοδο, (ΣΕΣ 2014 -2020), είναι η μέγιστη συμβολή των νέων διαρθρωτικών πόρων στην αναστροφή του κλίματος ύφεσης και ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Χώρας, μέσα από στοχευμένες και πολλαπλασιαστικού χαρακτήρα παρεμβάσεις, σε τομείς που παρουσιάζουν μέγιστη προστιθέμενη αξία.

Ειδικότερα, στον Αναπτυξιακό Σχεδιασμό του Υπουργείου Τουρισμού έχουν ενταχθεί οι εξής βασικοί στρατηγικοί στόχοι:

  • Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας με την προώθηση κατά προτεραιότητα σχεδίων ποιοτικής αναβάθμισης και διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος.
  • Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε όλη την ελληνική επικράτεια και με αλλαγή του μοντέλου «Ήλιος – Θάλασσα» και αύξηση του ποσοστού τουριστών υψηλού εισοδήματος.
  • Ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με την ενίσχυση Ειδικών Μορφών Τουρισμού (Θαλάσσιος/Κρουαζιέρα, Ιατρικός, Ιαματικός, Θρησκευτικός, Συνεδριακός, Αθλητικός κ.α.).

Οι τομείς στους οποίους θα προωθηθούν χρηματοδοτήσεις, αφορούν στις εξής κατηγορίες:

  • Φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον, υποστηρικτικό για επενδύσεις.
  • Αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας με βελτίωση της απασχόλησης, ενεργή ένταξη και πολιτικές κατάρτισης.
  • Βιώσιμες υποδομές για ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.
  • Οικονομία φιλική στο περιβάλλον και αποτελεσματική διαχείριση πόρων για ανάπτυξη και θέσεις εργασίας.
  • Διοικητική Μεταρρύθμιση για αποτελεσματική δημόσια διοίκηση.

Οι τομείς αυτοί εξειδικεύονται με:

  • Την προσέλκυση και υποστήριξη τουριστικών επενδύσεων με απλοποίηση διαδικασιών, δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων (σύνθετα τουριστικά καταλύματα, οργανωμένοι τουριστικοί υποδοχείς) και νέας στρατηγικής marketing.
  • Τη βελτίωση υφιστάμενου τουριστικού δυναμικού με παρεμβάσεις για απόσυρση παλαιών και εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων.
  • Τη βελτίωση υποδομών, κυρίως υποδομών μεταφορών.
  • Την Εκπαίδευση και Κατάρτιση των απασχολούμενων στον τουρισμό.
  • Την εκμετάλλευση συνεργειών τουριστικών επιχειρήσεων (clustering) και τη δημιουργία τουριστικών δικτύων (networking).
Scroll to Top