Search
Close this search box.

Τους πυλώνες του στρατηγικού σχεδίου του υπουργείου Τουρισμού για την περίοδο 2021-2030, παρουσίασε ο υπουργός Χάρης Θεοχάρης, στη συζήτηση του προϋπολογισμού 2020

Χ. Θεοχάρης: Η επιτυχία της τουριστικής χρονιάς απαντάει στην κακόπιστη κριτική της αντιπολίτευσης

Τους επτά πυλώνες του στρατηγικού σχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού, για την περίοδο 2021-2030, παρουσίασε από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του προϋπολογισμού του 2020. (στο τέλος παρατίθεται τοπλήρες κείμενο της ομιλίας) 

«Πρόκειται για ένα σχέδιο» είπε ο Υπουργός Τουρισμού, «που βασίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, στην επέκταση της σεζόν, στην ανάδειξη νέων προορισμών, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας άρα και των αμοιβών των εργαζομένων του κλάδου και στην ενίσχυση της εικόνας της χώρας στις διεθνείς αγορές».

Ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε στη δουλειά που έχει γίνει από την ημέρα που η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας.Δουλειά, που στον τομέα του Τουρισμού έχει φέρει σημαντικές συμφωνίες με την εγκαινίαση νέων γραμμών για το 2020 που υπεγράφησαν πρόσφατα, όπως η γραμμή Σανγκάη – Αθήνα και Μπαχρέιν – Μύκονος. Ο Υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής την έναρξη της γραμμής Ντόχα-Σαντορίνη, ενώ αναφέρθηκε και στις νέες στρατηγικές επενδύσεις που έλαβαν σήμερα το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή, μέσω των οποίων θα δημιουργηθούν στον τουριστικό κλάδο 2.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο κ. Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε και κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής στοιχεία, από τα οποία προκύπτει πως το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2019 οι τουριστικές εισπράξεις είναι πάνω από τα τουριστικά έσοδα που κατεγράφησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018. Από τα στοιχεία προκύπτει επίσης πως το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2017 τα έσοδα υπολείπονταν κοντά στα 200 εκατ. ευρώ από τα συνολικά έσοδα του 2016, ενώ το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2018 τα έσοδα ήταν 500 εκατ. ευρώ λιγότερα από τα έσοδα που είχαν καταγραφεί στο σύνολο του 2017.

«Όλα αυτά ενώ είχαμε να διαχειριστούμε την πτώχευση της ThomasCook, φέρνοντας διατάξεις προς όφελος επιχειρήσεων και εργαζομένων», είπε ο Υπουργός Τουρισμός και συμπλήρωσε «η επιτυχία αυτής της χρονιάς απαντάει στην κακόπιστη κριτική που είχαμε να αντιμετωπίσουμε από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Χάρης Θεοχάρης είπε: «ακούω αυτές τις τρεις ημέρες τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ να ασκούν κριτική στην κυβέρνηση και να συγκρίνουν Πρέσπες με τα Ελληνοτουρκικά και να χαίρεστε για το «τι καλή αντιπολίτευση που είστε»».

«Αφού είστε τόσοι καλοί, λοιπόν, σας προτείνω να διατηρήσετε αυτή τη θέση για πολλές τετραετίες. Είμαι σίγουρος πως και ο ελληνικός λαός συμφωνεί», είπε ο Υπουργός Τουρισμού.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας έχει ως εξης

Kύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αναπτυξιακός Προϋπολογισμός

Νιώθω πολύ υπερήφανος που είμαι μέλος μιας κυβέρνησης που φέρνει για πρώτη φορά μετά από χρόνια έναν προϋπολογισμό  επενδυτικό και αναπτυξιακό.

O προϋπολογισμός του 2020 αποτυπώνει τις θεμελιώδεις επιδιώξεις της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη:

-Ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη της Οικονομίας

-Με περισσότερες επενδύσεις

-Και κυρίως, πολλές και καλύτερες δουλειές για τους Έλληνες.

Κακόπιστη κριτική

Ακούω αυτές τις τρεις ημέρες τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ να ασκούν κριτική στην κυβέρνηση και να συγκρίνουν Πρέσπες με Ελληνοτουρκικά και να χαίρεστεγια το«τι καλή αντιπολίτευση που είστε».

Αφού είστε τόσοι καλοί, λοιπόν, σας προτείνω να διατηρήσετε αυτή τη θέση για πολλές τετραετίες. Είμαι σίγουρος πως και ο ελληνικός λαός συμφωνεί.

Γιατί ως κυβέρνηση από πού να σας πιάσουμε και πού να σας αφήσουμε;

Στις επενδύσεις που είχαν παγώσει για χρόνια, στα εθνικά θέματα που με τόση επιπολαιότητα διαχειριστήκατεή στη φορολογία που επί των ημερών σας επιβλήθηκαν 29 πρόσθετες και αχρείαστες φορολογικές επιβαρύνσεις, που οδήγησαν το 50% των πολιτών να έχουν οφειλές στην εφορία ή να κινδυνεύουν να τους επιβληθούν δεσμεύσεις λογαριασμών και κατασχέσεις;

Στην τουριστική χρονιά που ξεκίνησε με τόσο άσχημους οιωνούς, αφού δεν είχατε ξεκινήσει διαφήμιση παρά τον Ιούνιο, εμείς πετύχαμε τον πιο σημαντικό στόχο:

Η χρονιά γύρισε και ήδη πιάσαμε τα έσοδα του 2018 στο 9μηνο φέτος παρά τη χρεοκοπία της ThomasCook.

Καταθέτω για τα πρακτικά το γράφημα που δείχνει πως στο 9μηνο το 2017 ήμασταν 200εκατ. ευρώ κάτω από όλο το 2016 και στο 9μηνο του 2018 ήμασταν κάτω από το 2017 κατά 500εκατ. ευρώ, χειρότερα δηλαδή από πριν. Και φέτος αναστρέψαμε την πορεία και είμαστε ήδη πάνω από όλο το 2018. Δείτε και τον πίνακα 1.4 της εισηγητικής έκθεσης που έχει τα στοιχεία.

Δεν σταματάμε όμως εκεί. Ήδη τρέχει η χειμερινή καμπάνια για το citybreak για Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ ήδη ολοκληρώσαμε το σχεδιασμό με τον ΕΟΤ, ώστε να ξεκινήσουμε τον Ιανουάριο την καμπάνια για το 2020. Για πρώτη φορά στα χρονικά τόσο νωρίς.

Όλα αυτά, ενώ είχαμε να διαχειριστούμε την πτώχευση τηςThomasCook, φέρνοντας διατάξεις προς όφελος επιχειρήσεων και εργαζομένων. Η επιτυχία αυτής της χρονιάς απαντάει στην κακόπιστη κριτική που είχαμε να αντιμετωπίσουμε από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Πεπραγμένα:

-Επικαιροποίησαμε το σχέδιο εμπορικής προώθησης, το «marketingplan» του ελληνικού τουρισμού αν προτιμάτε, για την περίοδο 2020-2021.

– Θεσμοθετήσαμε την παράταση της προθεσμίας για την κατάταξη των ξενοδοχείων.

– Εκπονήσαμε και αρχίσαμε να εφαρμόζουμε στρατηγικό σχέδιο προσέγγισης με την Κίνα, ειδικά για θέματα τουρισμού. Με τη δυναμική είσοδό μας στη συγκεκριμένη αγορά, στοχεύουμε σε προσέλκυση 500.000 επισκεπτώνέως το 2021.

– Αναπροσαρμόσαμε τις διατάξεις για το Brexit, προβλέποντας ρυθμίσεις για να προστατευθούν τα συμφέροντα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.

– Ολοκληρώνουμε την εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου για τη βιώσιμη και ισορροπημένη ανάπτυξη της Σαντορίνηςως προορισμού παγκόσμιας εμβέλειας.

– Είμαστε παρόντες σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις.

– Ολοκληρώνουμε το σχεδιασμό του νέου Μαζικού Ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τους αρχαιολογικούς και μουσειακούς χώρους.

– Υλοποιούμε πρόγραμμα προώθησης για τον ιαματικό και ιατρικό τουρισμό, καθώς και τον τουρισμό ευεξίας.

– Αίρουμε τα εμπόδια στην ανάπτυξη του αναρριχητικού, του καταδυτικού και άλλων εξειδικευμένων μορφών τουρισμού.

– Αναγνωρίσαμε ως ιαματικές διάφορες πηγές σε όλη την Ελλάδα.

-Τέλος, υπογράψαμεσημαντικές συμφωνίες για την εγκαινίαση νέων γραμμών για το 2020

  • Σανγκάη – Αθήνα
  • Μπαχρέιν – Μύκονος
  • Και μόλις σήμερα -σας το ανακοινώνω από εδώ, από το Βήμα της Βουλής- τη γραμμή Ντόχα-Σαντορίνη.
  • Ενώ δουλεύουμε και για άλλες γραμμές.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Φυσικά δεν σταματούμε εδώ.

Για τη νέα χρονιά βάζουμε 5 στρατηγικούς στόχους που θα πετύχουμε με τις δράσεις μας.

  • Προώθηση του Βιώσιμου Τουρισμού. Θα ανακοινώσουμε περισσότερα το επόμενο διάστημα,όμως, μπορώ να πω από τώρα πως το Υπουργείο Τουρισμού θα γίνει “plasticfree”, ώστε να δώσει το σύνθημα των αναγκαίων προσαρμογών για το περιβάλλον.
  • Ποιοτική εκπαίδευση με ριζικές αλλαγές στο τοπίο της τουριστικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
  • Προσβάσιμος Τουρισμός με προώθηση των καταλυμάτων που είναι φιλικά προς τα άτομα με αναπηρία.
  • Νέες επενδύσεις όπως αυτές που ανακοινώσαμε σήμερα στη ΔΕΣΕ,ύψους 1 δις, που δημιουργούν σχεδόν 2.000 θέσεις εργασίας στον τουρισμό προς όφελος όλης της κοινωνίας.
  • Νέα Ψηφιακά Εργαλεία με προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων. Βρέθηκα στη Βοστώνη, στην καρδιά της καινοτομίας στις ΗΠΑ και προωθώ τη σύνδεση του εκκολαπτηρίου του ΞΕΕ, του capsuleT, με τις πρωτοβουλίες οργανισμών της Βοστώνης για να ανοίξουμε νέους ορίζοντες στις καινοτόμες επιχειρήσεις του Τουρισμού.

Και όλα κάτω από την ομπρέλα του στρατηγικού μας σχεδίου για τον ελληνικό τουρισμό, μια από τις πρώτες δεσμεύσεις της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο θα παρουσιάσουμε μέσα στο 2020 και το οποίο θα έχει ορίζοντα δεκαετίας, 2021-2030. Ένα σχέδιο που βασίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του προϊόντος, στην επέκταση της σεζόν, στην ανάδειξη νέων προορισμών, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας άρα και των αμοιβών των εργαζομένων του κλάδου και στην ενίσχυση της εικόνας της χώρας στις διεθνείς αγορές.

Το στρατηγικό σχέδιο 2021-2030  βασίζεται σε 7 πυλώνες:

Πυλώνας πρώτος, η προσβασιμότητα και η διασυνδεσιμότητα τόσο στο φυσικό όσο και στον ψηφιακό άξονα. Με καταγραφή των τουριστικών ροών, αξιολόγησή τους αλλά και δημιουργίας σεναρίων ροών για τα επόμενα χρόνια.

Δεύτερος πυλώνας, Ιδιωτικές υποδομές και βιώσιμη διαχείριση και Ανάπτυξη. Με αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και βελτίωση στους άξονες με οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Πυλώνας τρίτος, Δημόσιες Υποδομές και Διαχείριση της Εμπειρίας. Με Αξιολόγηση της εμπειρίας του επισκέπτη,αλλά και καταγραφή των σημείων που είναι προς βελτίωση.

Πυλώνας τέταρτος, Εκπαίδευση και κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού. Με απογραφή του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου και των δεξιοτήτων, αλλά και αξιολόγηση των ελλείψεων με νέες εκπαιδευτικές δομές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και με κίνητρα για επανεκπαίδευση.

Πέμπτον, Προϊοντική Ανάπτυξη, Προώθηση και Προβολή. Με χαρτογράφηση της ζήτησης, της ελληνικής προσφοράς αλλά και της ανταγωνιστικής προσφοράς. Στόχος είναι η δημιουργία συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων,αποβλέποντας στη γεωγραφική και χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Έκτον, Συνεργατική Διακυβέρνηση. Με χαρτογράφηση των δομών και λειτουργιών του Υπουργείου και των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο τη δημιουργία μηχανισμών δημοσίου διαλόγου και διαχείρισης προορισμών.

Και τέλος, έβδομος πυλώνας, Ρυθμιστικό και Κανονιστικό πλαίσιο. Με κωδικοποίηση της νομοθεσίας και ανάλυση των νομοθετικών κενών.

Ο προϋπολογισμός αυτός στηρίζει τη δουλειά του Υπουργείου Τουρισμού.Δουλειά που θέτει τις βάσεις και το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα στηριχθεί το νέο τουριστικό μοντέλο της χώρας.

Στηρίζει, αφού αυξάνει τις δαπάνες του προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού από 24 εκατ. ευρώ το 2019 σε 33 εκατ. ευρώ το 2020.

Αύξηση της τάξεως του 38%.

Συνολικά, τακτικός προϋπολογισμός (37 εκατ. ευρώ) και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (33 εκατ. ευρώ) στο Υπουργείο Τουρισμού, ανέρχονται στα 70 εκατ. ευρώ για το 2020 και θα καλύψουν μια σειρά κρίσιμων δραστηριοτήτων για το τουριστικό μας προϊόν, την εικόνα της χώρας στις διεθνείς αγορές και την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους του κλάδου.

Στόχος του Υπουργείου Τουρισμού είναι να χαράξουμε τη στρατηγική της επόμενης δεκαετίας.

Και θα επαναλαμβάνω σε κάθε ευκαιρία ότι είναι εθνική υπόθεση.

Είναι ώρα για πράξεις και όχι για λόγια.

Το χρωστάμε στην πατρίδα μας, το χρωστάμε στις επόμενες γενιές.

Για αυτό το λόγο σας καλώ να υπερψηφίσετε τον παρόντα προϋπολογισμό.

Σαςευχαριστώ.

Σχετικά νέα

Scroll to Top