Με εντολή του υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, προχώρησανσε ενημέρωση για τους πελάτες της ThomasCookΓερμανίας, Ολλανδίας και Βελγίου, μετά τις αλυσιδωτές συνέπειες της πτώχευσης, σχετικά με τα δικαιώματα και τις καλύψεις των τουριστών, που βρίσκονται στη χώρα μας.
Με έγγραφο, το οποίο εστάλη χθες προς όλες τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, γίνεται ενημέρωση, κατά περίπτωση, για τις καλύψεις που έχουν οι τουρίστες, μετά τις πτωχεύσεις που περιήλθαν οι θυγατρικές εταιρείες της ThomasCookστις χώρες αυτές.
Πιο αναλυτικά, στο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, το οποίο υπογράφεται από τον υπουργό κ. Χάρη Θεοχάρη, αναφέρονται τα εξής :
«Α. THOMASCOOKΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα, 25 Σεπτεμβρίου 2019, η ThomasCookGmbHΓερμανίας κατέθεσε αίτηση πτώχευσης. Σύμφωνα με επίσημη δήλωση του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδίων (DRV), το κόστος παραμονής στην Ελλάδα και επιστροφής στις πατρίδες των πελατών της θα καλυφθεί από την ασφαλιστική εταιρεία Zurich, που καλύπτει τους πελάτες των γερμανικών εταιρειών που πτώχευσαν.
Πιο συγκεκριμένα:
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τις δαπάνες για όλους τους προμηθευτές (εκτός των πτήσεων) για τους πελάτες που βρίσκονται στον προορισμό τους με άφιξη μέχρι 23.09.2019 (Ξενοδοχεία & Μεταφορές).
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τα έξοδα ΜΟΝΟ για τη Γερμανία.
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τα έξοδα ΜΟΝΟ για πακέτα διακοπών (OXI για μεμονωμένες κρατήσεις ξενοδοχείων ή πτήσεων ή δωματίων – bedbank).
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τα έξοδα ΜΟΝΟ για πελάτες με διαμονή στον προορισμό τους μέχρι τις 04.10.2019.
Μετά τις 04.10.2019 η κάλυψη παρέχεται μόνο εάν δεν κατέστη δυνατή η εύρεση πτήσης αναχώρησης μέχρι αυτή την ημερομηνία.
Εάν οι προμηθευτές χρησιμοποιούν πακέτο ασφάλισης της Zurich, δεν μπορούν να υποβληθούν άλλες οικονομικές απαιτήσεις στην ThomasCook.
ΠΤΗΣΕΙΣ:
Η πτώχευση της ThomasCookGroupplc στο Λονδίνο επηρέασε επίσης τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των Γερμανικών ταξιδιωτικών πρακτορείων ThomasCook, Neckermann, OegerTours, Air Marin και BucherReisen. Όπως όλες οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες, η Condor έχει ενημερωθεί από τα ανωτέρω ταξιδιωτικά πρακτορεία ότι οι ταξιδιώτες που έχουν κάνει σε αυτά κράτηση των πακέτων διακοπών τους, ενδεχομένως να μην μπορούν να μεταφερθούν μέχρι και τις 26 Σεπτεμβρίου 2019. Αυτό ισχύει για την εξερχόμενη (outbound) πτήση. Οι πελάτες πακέτων διακοπών της ThomasCook που βρίσκονται ήδη στον προορισμό τους θα μπορούν να επιβιβαστούν κανονικά στην προγραμματισμένη πτήση επιστροφής τους.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνούν απευθείας με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία και να ενημερώνονται απευθείας από την ThomasCook.
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurichέχει ενεργοποιήσει μία εταιρεία εξυπηρέτησης με την ονομασία KAERA. Αυτή, με τη σειρά της, έχει ανοίξει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης (hotline): 0049 6172-99761123. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:
www.kaera-ag.de
[http://www.kaera-ag.de/geschaeftsfelder/abwicklungsstelle/insolvenzthomascook/ ]
Β. ΤΗΟΜΑSCOOKΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
Επιπρόσθετα, η ολλανδική θυγατρική της ThomasCook έχει καταθέσει αίτηση πτώχευσης και έχει ενεργοποιήσει την ασφαλιστική της εταιρεία για να καλύψει το κόστος παραμονής και επιστροφής των πελατών της.
Σύμφωνα με την από 24/9/2019 επιστολή της TUI Nederlands, σε συνέχεια της παύσης εργασιών της ThomasCookNederland B.V. και της Neckermann (εφεξής ThomasCookNederland), το Ολλανδικό Ταμείο Εγγυήσεων (SGR) (www.sgr.nl) – και η TUI Nederlands για λογαριασμό του- εγγυώνται τις πληρωμές για υπηρεσίες που παρασχέθηκαν και παρέχονται σε πελάτες της ThomasCookNederland που παραμένουν σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Η παροχή υπηρεσιών στους πελάτες της ThomasCookNederland θα συνεχίσει να γίνεται σύμφωνα με τα συναφθέντα συμβόλαια.
Αυτή η εγγύηση δεν αφορά οιεσδήποτε εκκρεμείς πληρωμές για πελάτες που δεν διαμένουν πλέον σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Αυτές οι απαιτήσεις θα πρέπει να υποβάλλονται στον εκκαθαριστή της ThomasCookNederland.
Στην επιστολή της TUI Nederlands σημειώνεται ότι επειδή οι πελάτες της ThomasCookNederland χρειάζονται άμεση υποστήριξη, οι πληρωμές των απαιτήσεων υπό αυτή την εγγύηση, δεν δύνανται να εκτελεστούν άμεσα και θα ακολουθήσουν αφού οι ξενοδόχοι αποστείλουν τα τιμολόγια για τις παρασχεθείσες υπηρεσίες.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ξενοδόχοι μπορούν να απευθύνονται στην TUI Nederlands μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: TCsupplier@tui.nl.
Γ. THOMASCOOKΒΕΛΓΙΟΥ
Σύμφωνα με σημερινή Ρηματική Διακοίνωση της Πρεσβείας του Βασιλείου του Βελγίου προς το Υπουργείο Τουρισμού, για τους Βέλγους πελάτες της ThomasCook Βελγίου και της Neckermann Βελγίου, που κήρυξαν πτώχευση εχθές 24/9/2019, ισχύουν τα εξής:
Το Βελγικό Ταμείο Εγγυήσεων Ταξιδίων (ο δημόσιος ασφαλιστικός φορέας αφερεγγυότητας της ThomasCookBelgium) ανακοίνωσε επίσημα εχθές 24/9/2019 ότι όσον αφορά τους πελάτες που έχουν αγοράσει ταξιδιωτικό πακέτο (πτήση και διαμονή) από την ThomasCookBelgium θα καταβάλει στους ξενοδόχους τα αντίστοιχα ποσά από την ημερομηνία έναρξης της αφερεγγυότητας (24/9/2019) και μέχρι την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης των πελατών της. Η καταβολή θα γίνει σύμφωνα με τα αρχικό συμβόλαιο που έχει συναφθεί με την ThomasCookBelgium».