Με μεγάλη χαρά, συμμετέχω σήμερα στην ανοικτή συζήτηση για τον τουρισμό, στο πλαίσιο του πρώτου αυτού εγχειρήματος της Huffington Post στην Ελλάδα να καθιερώσει μία ετήσια «ζωντανή» ανταλλαγή θέσεων, ιδεών και προτάσεων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας. Ο τουρισμός, με συμβολή πάνω από 20% στο ΑΕΠ και με 1 εκατομμύριο άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, έχει κυρίαρχη θέση στην εθνική μας οικονομία και αποτελεί την πιο δυναμική επένδυση για την ανάπτυξη της χώρας μας τα επόμενα χρόνια. |
Το 2015 είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής χρονιά στον τουρισμό μας. Την Ελλάδα επισκέφθηκαν 25,5 εκατ. τουρίστες, ο περισσότεροι που ήρθαν ποτέ. Τα έσοδα μας κατέγραψαν ρεκόρ στα 14,5 δις. ευρώ, 1 δις. ευρώ περισσότερα από πέρυσι. Το ρεκόρ αυτό οφείλεται ξεκάθαρα στην νέα μας εθνική στρατηγική για τον τουρισμό, που ξεκινήσαμε να υλοποιούμε φέτος με ορίζοντα τετραετίας και με όραμα η Ελλάδα να καθιερωθεί στους πέντε δημοφιλέστερους παγκόσμιους προορισμούς.Είμαστε ένας ευλογημένος τόπος. Έχουμε πανέμορφα νησιά και μία εκπληκτική ενδοχώρα. Έχουμε εξαιρετικό κλίμα, μοναδική φύση, ιστορία, πολιτισμό, άξιους ανθρώπους και ζεστή φιλοξενία, την καλύτερη στον κόσμο.Έχουμε τα πάντα. Και τώρα πλέον έχουμε και συγκεκριμένο σχέδιο για να αξιοποιήσουμε τον πολύπλευρο αυτό πλούτο, καλώντας το παγκόσμιο κοινό να έρθει για διακοπές στην Ελλάδα και τους δώδεκα μήνες του χρόνου. Προχωρούμε λοιπόν στην υλοποίηση του σχεδίου μας μέσα από έξι άξονες, οι δύο εκ των οποίων αφορούν στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Στοχεύουμε στην ποσοτική και ποιοτική αύξηση των μεγεθών μας, με μεγαλύτερη εισροή τουριστών που θα κατανέμεται μέσα σε όλη τη χρονιά, αλλά και με την προσέλκυση επισκεπτών με ειδικά, θεματικά ενδιαφέροντα. Οι δραστηριότητες στη φύση, οι επισκέψεις στα μοναστήρια της χώρας μας, οι αποδράσεις city-break στις πόλεις, η φιλοξενία μεγάλων συνεδρίων είναι θεματικές μορφές που μπορούμε να έχουμε και τις τέσσερις εποχές του χρόνου.Δίνουμε έμφαση στον ιατρικό τουρισμό, τον ιαματικό, τον τουρισμό υγείας και ομορφιάς, την κρουαζιέρα και το γιότινγκ, τον χειμερινό, τον πολιτιστικό, και φυσικά τον αθλητικό τουρισμό.Είμαστε η χώρα που γέννησε τον αθλητισμό, η παγκόσμια πατρίδα των Ολυμπιακών ιδεών και αξιών. Έντεκα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, δυστυχώς δεν έχουμε κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη της κορυφαίας αυτής διοργάνωσης ούτε σε επίπεδο υποδομών, ούτε σε επίπεδο προβολής. Ο Μαραθώνιος, επίσης, είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης, που σήμερα περισσότερο από ποτέ έχει ανάγκη η διεθνής κοινότητα. Ως πρώην αθλήτρια και νυν αρμόδια για τον τουρισμό, στέκομαι ιδιαίτερα στον αθλητικό τουρισμό και τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξής του. Στο υπουργείο δημιουργούμε πλέον το θεσμικό υπόβαθρο για να εξετάσουμε πώς μπορούμε να συνδυάσουμε με τον καλύτερο τρόπο τον αθλητισμό με τον τουρισμό, φέρνοντας θεματικές και κορυφαίες οργανώσεις διαφόρων σπορ και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, στη θάλασσα και στο βουνό. Και μην ξεχνάμε φυσικά τη γαστρονομία, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές τάσεις. Βλέπουμε τη γαστρονομία ως αυτόνομη μορφή τουρισμού αλλά ταυτόχρονα και ως απαραίτητο «συστατικό» όλων των υπολοίπων θεματικών μορφών, ώστε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μία συνολική, ολοκληρωμένη εμπειρία εικόνων, αισθήσεων και γεύσεων από την Ελλάδα.Αυτή τη στιγμή λοιπόν διαμορφώνουμε με σαφήνεια το πλαίσιο ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα.Έχουμε συστήσει ειδικές ομάδες στο υπουργείο που επεξεργάζονται τα κριτήρια και τις προδιαγραφές του νέου αυτού πλαισίου, με στόχο να έχουμε το απαιτούμενο ασφαλές, σταθερό και νόμιμο πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων και υλοποίησης νέων επενδύσεων.Διότι, σας το λέω με βεβαιότητα, θα υπάρξουν πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπουν σε λειτουργία μέσα απ’ αυτήν την καινούργια πρόταση που έχουμε.Για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, έχουμε εξασφαλίσει κοινοτικούς πόρους, με όχημα το νέο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020. Δίνουμε, λοιπόν, κίνητρα έτσι για νέες επιχειρήσεις, για ένα επαγγελματικό διέξοδο για τους νέους, τις γυναίκες στις περιφέρειες και στις τοπικές κοινωνίες, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της πατρίδας μας.Αναδεικνύουμε την ομορφιά του κάθε τόπου ξεχωριστά, την ιστορία του, τον τουριστικό του χαρακτήρα, την τοπική κουζίνα και τα τοπικά προϊόντα. Εντάσσουμε και νέους ελληνικούς προορισμούς στην προβολή μας, που είναι ιδανικοί για την ανάπτυξη του τουρισμού εκτός της περιόδου αιχμής και είναι μέχρι στιγμής άγνωστοι στο εξωτερικό.Ως υπουργείο, λοιπόν, προωθούμε αυτήν την πολυθεματική ταυτότητα του ελληνικού τουρισμού, μέσα από μία νέα δυναμική καμπάνια ενιαίας προβολής στο εξωτερικό, σε συνεργασία με τις περιφέρειες, τα επιμελητήρια, τους φορείς του τουρισμού και τον ιδιωτικό τομέα. Θα έχουμε σημαντική παρουσία στις παραδοσιακές μας αγορές, όπως η Αγγλία, η Γερμανία, οι σκανδιναβικές χώρες και η Κεντρική Ευρώπη. Ενισχύουμε την παρουσία μας στην Αμερική και στον Καναδά, όπου επιδιώκουμε ουσιαστική πλέον αμφίδρομη επικοινωνία με την ελληνική Ομογένεια που νοσταλγεί την πατρίδα και θέλει να την επισκεφθεί. Και με συμφωνίες, ανοίξαμε σταδιακά και νέες αγορές, ανάμεσά τους τη Μέση Ανατολή, την Κίνα και την Κορέα.Σε κάθε μία από αυτές τις αγορές η Ελλάδα είναι ελκυστική για διαφορετικούς λόγους. Έτσι λοιπόν, πάμε με συγκεκριμένο σχέδιο σε κάθε αγορά από όπου πιστεύουμε ότι θα βρούμε τη μεγαλύτερη ανταπόκριση.Και φυσικά έχουμε ένα μοναδικό και πολύτιμο συγκριτικό πλεονέκτημα: να κάνουμε τους επισκέπτες μας να νιώθουν ασφάλεια και ξεγνοιασιά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ελλάδα.Αυτή η αίσθηση που δημιουργείται στους επισκέπτες μας, είναι η καλύτερη μας διαφήμιση, η σφραγίδα του ελληνικού τουρισμού διεθνώς.Σας ευχαριστώ πολύ. |
Δελτία Τύπου
Η Όλ. Κεφαλογιάννη στη 12η Γενική συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Τις βασικές ρυθμίσεις για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού, τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Υπουργείου,