Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού με στόχο τη ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού με όρους βιωσιμότητας ήταν το κεντρικό θέμα που ανέπτυξε η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη στο 35o Greek Economic Summit που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Η κα Κεφαλογιάννη επεσήμανε ότι τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός βρίσκεται αντιμέτωπος με σύνθετες και παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια, οι εντεινόμενες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης αλλά και οι επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης. Ωστόσο, πρόσθεσε, διαμορφώνεται παράλληλα ένα νέο περιβάλλον στον τουρισμό, το οποίο καθορίζουν οι δημογραφικές εξελίξεις, τα νέα καταναλωτικά πρότυπα, οι νέες τάσεις στη τουριστική ζήτηση και ασφαλώς οι ραγδαίες εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία.
Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «Ο τουρισμός έχει μια ιδιαιτερότητα. Πρέπει να έχεις μακροπρόθεσμη στρατηγική αλλά παράλληλα, πρέπει να έχεις διαμορφώσει τα εργαλεία ώστε να αντιμετωπίζεις τις κρίσεις που σε αναγκάζουν να προσαρμοστείς. Κανείς δεν μπορεί να διαμορφώσει στρατηγική πλέον χωρίς να χρησιμοποιήσει τις νέες τεχνολογίες».
Είναι κρίσιμο, υπογράμμισε η Υπουργός Τουρισμού «να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει και στο μέλλον να αποφέρει οφέλη για την εθνική οικονομία, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες». Και αναφέρθηκε συνοπτικά στις στοχευμένες παρεμβάσεις προς το σκοπό αυτό:
-Δημιουργία ενός νέου προτύπου διαχείρισης των προορισμών, θεσπίζοντας το πλαίσιο και παρέχοντας κίνητρα για τη λειτουργία Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών ανά την επικράτεια.
-Νέα, σύγχρονα εργαλεία για τη συλλογή δεδομένων και πληροφόρησης της τουριστικής δραστηριότητα στη χώρα μας.
-Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα ώστε στο ανθρώπινο δυναμικό του τουρισμού, να ανταποκριθεί στη νέες τάσεις στην τουριστική προσφορά και ζήτηση.
– Χρηματοδότηση επενδύσεων για την αναβάθμιση υποδομών που υποστηρίζουν ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο ορεινός και χειμερινός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο γαστρονομικός τουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός και ο τουρισμός υγείας και ευεξίας.
«Στοχεύουμε σε μία τουριστική ανάπτυξη που βασίζεται στην ποιότητα ενός πολυθεματικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και στο μέτρο και την ισορροπία. Πρόκειται για ένα μοντέλο που σέβεται το φυσικό περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και τη μακροπρόθεσμη ευημερία», τόνισε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη.
Ακολούθως αναφέρθηκε στην προσπάθεια αναβάθμισης της πληροφόρησης των ταξιδιωτών με έργα που αφορούν στην ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών και μέσων προώθησης και προβολής, με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.
Η παροχή σύγχρονων, πιο εξατομικευμένων και χρήσιμων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, πρόσθεσε η Υπουργός Τουρισμού, θα αναδείξουν την ποικιλομορφία του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και το μεγάλο πολιτιστικό κεφαλαίο της Ελλάδας. Και θα ενισχύσουν την προσπάθειά μας για επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, και σε όλη την επικράτεια. Και τόνισε:
«Εργαζόμαστε για ένα ανθεκτικό, πολυδιάστατο, και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν, αλλά και μία ανάπτυξη που αφορά στο σύνολο της κοινωνίας. Ο τελικός στόχος είναι ξεκάθαρος: Να αναδειχθεί η χώρα μας σε πρότυπο ανθεκτικότητας αλλά και ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού με όρους βιωσιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο».
Η Υπουργός Τουρισμού συμμετείχε σε πάνελ κατά τη διάρκεια του οποίου ρωτήθηκε για το πώς σχεδιάζεται η προσέγγιση της Generation Ζ, με αφορμή σχετική έρευνα της Deloitte για το πώς αντιλαμβάνονται τον τουρισμό οι νεότερες γενιές.
Η κα Κεφαλογιάννη στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεργασία που επίκειται με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης «Tik-Tok» με το ανάλογο περιεχόμενο ώστε να είναι ελκυστικό στις νεότερες γενιές.
Αναφέρθηκε στην περαιτέρω ψηφιακή παρουσία μέσω του ΕΟΤ για την προώθηση και προβολή της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά σε όλες τις ηλικίες και έκανε μνεία στη μελέτη που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την ανάπτυξη του «Silver Tourism».
Η Υπουργός Τουρισμού απάντησε και σε ερώτηση σχετικά με την εποχικότητα του τουρισμού αναφέροντας την επιτυχία της Αθήνας που πλέον έχει επισκέπτες όλο το χρόνο και έχει γίνει προορισμός «city break» ενώ στάθηκε στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού για τις λειτουργικές προδιαγραφές και τις προδιαγραφές ασφαλειας αλλά και την κυβερνητική παρέμβαση που έθεσε κανονιστικό πλαίσιο στη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
Και πρόσθεσε: «Αξιοποιούμε ολα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας ώστε να επιτύχουμε τη 12μηνη διάρκεια στον τουρισμό σε όλες τις Περιφέρειες. Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση και αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη δεκαετία».