Η Ιαπωνία αποτελεί μία δυναμική αγορά εξερχόμενου τουρισμού που επιδεικνύει ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα. Με την ευκαιρία της ανακήρυξης του 2024 σε έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας-Ιαπωνίας, η Διεύθυνση Έρευνας του Υπουργείου Τουρισμού πραγματοποίησε έρευνα, (πρωτογενή και δευτερογενή) με θέμα τα χαρακτηριστικά της Ιαπωνικής αγοράς.
Η μελέτη αναδεικνύει:
- το προφίλ της αγοράς βάσει πρόσφατων μελετών από διεθνείς και ευρωπαϊκούς φορείς και σχετικής ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας
- διαθέσιμα ποσοτικά δεδομένα για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και την οικονομία της χώρας, με ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική οικονομία (εισερχόμενος και εξερχόμενος τουρισμός).
- τα αποτελέσματα σειράς συνεντεύξεων με πληροφορητές-κλειδιά (ιαπωνικά και ελληνικά τουριστικά γραφεία, ιαπωνικούς Tour και Land Operators, Ελληνική Πρεσβεία στην Ιαπωνία, ΕΟΤ, Ελληνο-ιαπωνικό Επιμελητήριο στην Ιαπωνία, Αεροπορική Εταιρία, ΑμΕΑ Σύμβουλος Προσβασιμότητας). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2023. Οι πληροφορητές παρείχαν σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με:
- τα κίνητρα για την επιλογή της Ελλάδας ως προορισμού,
- το προφίλ των Ιαπώνων ταξιδιωτών (ηλικίες και εισοδηματική κατηγορία επισκεπτών, τρόπος ταξιδιού, χρόνος πραγματοποίησης κράτησης, διάρκεια και περίοδος πραγματοποίησης ταξιδιού, δαπάνες, δραστηριότητες κ.α.)
- τα κανάλια διανομής, προβολής και προώθησης,
- το ενδιαφέρον για συγκεκριμένες ειδικές μορφές τουρισμού και τις ανταγωνίστριες χώρες,
- ποσοτικά στοιχεία και τάσεις για το 2023 και 2024,
- δυσχέρειες και προτεινόμενες δράσεις για προσέλκυση της αγοράς.
Η μελέτη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ετήσιου Σχεδίου Δράσης του Υπουργείου Τουρισμού για το 2023 (έργο 1.2.5.).